Rabu, 11 Maret 2009

Lakon yang Seakan Tiada Arti

Lakon yang Seakan Tiada Arti

Di sini aku berjuang
Menggenggam sejuta harapan
Memeluk sejuta impian
Menjemput masa depan
Yang kadang masih aku bimbangkan
Sekarang.........
Aku tidak pada garis ketenangan
Hati ini sudah penuh segelumit kegagalan
Keresahan yang tiada tepi
Pada lakon yang seakan tiada arti
Dan tanpa henti
Kegundahan hati
Pada asa yang telah berselimut duka
Dan jika semua tak pernah berlalu
Dan aku pun masih pada waktu itu
Jangan cari aku di pesta ria
Carilah aku pada gelap gulita
Jangan tanya aku pada canda dan tawa
Tanyakan aku pada siksa dan duka
Karena mungkin...
Di situlah asal mulaku
Hati ini sudah kesekian kalinya
Putus dari tali asanya
Tuhan...
Jika pada sinar mata itu ada ketenangan
Semayamkan aku dalam pandangannya
Jika pada tutur kata itu ada kedamaian
Jadikan aku dahannya
Agar tawaku tak lagi beku
Agar hatiku tak lagi bisu
Dan...
Tetapkan aku pada rahmat dan hidayahmu

1 komentar:

dewibkl mengatakan...

ehhhhhhh bangun dong
Tuhan mana mau sm org yang bputus asa